Her son yeni başlangıç

, , No Comments

Her son yeni başlangıç

Yavaş yavaş son günlere geliyoruz. Bir hafta sonra son kez zil çalacak, belki ilk defa ders bitmesin isteyeceğiz. Arkadaki dörtlü bile son dersi pür dikkat dinleyecek. Eminim ki ağlayan bile olacaktır. Girdiğimiz ilk canlı dersler dün gibi aklımda. Zoom'da adı telefon markası olanlar, derslere arkadaşı ile özelden konuşmak için gelenler, beden dersinde yaptığımız ısınma hareketleri... Çoğu öğrenci sadece beden dersinde kameralarını açardı. Sesini açmayı unutanlar bile vardı. O zorlu dönemden sonra 2. dönem okulumuza geldik. Müdürün yaptığı ilk konuşma, okula girmeye çalışırken yakalanan öğrenci, ilk İstiklal Marşı, okula geldiğimizde kurulan ilk arkadaşlık. O arkadaşlığın son seneye kadar geleceğini asla düşünemezdim. O sene hepimiz rehberlik servisine gitmeye utanırdık. Aslında ortaokul bize birçok şey kattı, bazıları yeteneklerini öğrendi. Bazıları ömür boyu sürecek arkadaşlıklar kazandı ama en önemlisi ise ileride anlatacak birçok anımız oldu. Bazen düşünüyorum, acaba derslerde daha çok şımarmalı mıydık, belki daha fazla anımız olurdu, fakat dozunda sakinlik de çok şeyler kattı bize. Okul koridorundaki petekte yapılan sohbetler o kadar akıcıydı ki bazen zili bile duymazdık. Sınavdan önce yapılan kodlamalar hep akılda kalırdı. Arkadaşlarımı her dönem değişen hobilerime zorla çağırdımı hatırlıyorum. Hiç itiraz etmezlerdi ya da ben fazla iyi ikna ediyordum. O dönemde sınıfta yapılan saçma konuşmaların hiç değeri yoktu ama şimdi paha biçilmezler.















Kendimi tekrarlamayı pek fazla sevmem ama ortaokul bize gerçekten çok şey kattı. Kendimden örnek verecek olursam, sağlıklı arkadaşlık kurmayı, manevi sınırlarımı korumayı, kısaca kaliteli bir hayatı öğrendim. Ama bunu tek başıma yapmadım. En başında dönem dönem değişen sınıf öğretmenlerim olmak üzere, bütün öğretmenlerim ve arkadaşlarımın çok yardımları oldu. Aslında sınıfta anlaşamadığımız kişilerden bile içimize bir şey kattık. Bize kattıkları şeyler, başlayacak olan yeni maceramız olan lisede çok işe yarayacak. Ortaokulda aldığımız bütün dersler, hem lisede hem de okul dışı hayatta neredeyse her alanda karşımıza çıkacak. Ortaokul, sadece akademik bilgi değil, aynı zamanda hayatın kendisi hakkında da birçok şey öğrenmemizi sağladı. Öğretmenlerimizin ve arkadaşlarımızın desteğiyle, birlikte büyüdük ve olgunlaştık. Liseye adım atarken ortaokulda edindiğim tüm bu birikimlerle, daha güçlü bir şekilde yoluma devam edeceğim. Bu yolculukta yanımda  olan ve beni destekleyen bütün öğretmenlere teşekkür ederim.




















0 yorum:

Yorum Gönder