ORTAOKULLAR İÇİN KİTAP ÖNERİLERİ

, , No Comments

1.Şamatalı Köy



Çocuk edebiyatının en önemli yazarlarından Astrid Lindgren'den unutulmaz bir klasik... Şamatalı Köy'e hoş geldiniz! Bu köyde Lisa, iki erkek kardeşi ve arkadaşlarının yaşadığı yan yana üç çiftlik evi var ve bu küçük köyde şamata hiç bitmiyor!

2.Bizim Matrak Sınıf set(Gürültülü patırtılı şeyler)


Açıklama


Biraz fazla mı gürültü yaptık? Ne! Çok mu yaramazız? Ama neler olduğunu bilmiyorsun ki! Bizim sınıf bu sene olduğundan daha komik!Öğretmenler daha anlayışlı, hatta daha karizmatik!Hepsini günlüğüme yazdım, tabii ki sen de oku diye.Bu arada benim adım ÇAĞLA. Seni de bizim sınıfa alalım mı?

3.Dedektif Tayfa



Evet, tamam, ben büyüdüğümde dedektif olmak istiyorum ama şimdi değil!
Yani henüz bütün hazırlıklarımı tamamlamadım. Ben sadece bir çocuğum!
Ama zaman beni dinlemiyor, her şey bir sabah başlıyor.
Çocukların aralarında konuştuğu o korkunç, çok korkunç olaylar neler?
Gizli gizli fısıldaşmalar neden?
Öğretmenler ve öğrenciler niçin tedirginler?
Biz okulun bodrumunda neden kilitli kaldık?
Bu hırsızların bizim okulda ne işleri var?
Nasıl olduğunu bilmiyorum ama ben ve arkadaşlarım, şu anda olayların tam da ortasındayız.
Bir dakika! Ben dedektif mi oldum?
”Dedektif Tayfa” grubu nasıl kuruldu?
Arkadaşlarımla bu olayı nasıl çözdük?
Hademe Hasbi Abi ve Ahmet Öğretmen, Dedektif Tayfa’ya nasıl katıldılar?
İnanın ben de bilmiyorum. Tek bildiğim şey, “Dedektif Tayfa artık iş başında!”
Savulun kötüler! Çözülemeyen garip olaylar, tuhaflıklar… Biz geldiiik!

 4.80 Günde Devri Alem



Modern çağın teknolojisine ve icatlarına ilham kaynağı olmuş, etkileyici öyküleri ile çocukların hayal dünyasına girmeyi başarmış Jules Verne’nin, 80 Günde Devri Alem eseri Dünya genelinde en çok okunan kitaplar arasında yer almaktadır. Sayısız dile çevrim yapılan ve sinemaya uyarlanan eser ortaokul öğrencileri tarafından okunması gereken eserler arasında yer almaktadır.

5.Çöpçüler



Modern dünyada, duvarın ardında beklenmedik bir yaşam! Duvarda açan bir çiçekten geldiğini düşünen Landfill ve onu, duvarın ardındaki herkesin acımasız olduğuna inandıran Babagoo, yıllar önce Babagoo'nun çöpten topladığı eşyaların olduğu gizli bir alanda hayvanlarla beraber yaşarlar.

6.Mustafa Kemal Atatürk Çocuklar İçin Nutuk



Nutuk kitabı milli mücadele dönemini konu edinen ve milli mücadele döneminden sonra yaşanan süreçleri ele almaktadır. Aynı zamanda milli mücadeleden sonra Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin kuruluşunu ve kuruluşta nelerin yaşandığını Türkiye'nin kuruluş sürecini detaylı olarak ele alan bir kitaptır. Nutuk kitabının ana fikri Türkiye son derecede zorlu koşullarda kurulmuş bir ülkedir. Bundan dolayı vatana sıkı sıkı bağlı kalmalı ve vatana sahip çıkılmalı.

Kaynakça:kitapkolik

0 yorum:

Yorum Gönder